Jasper

18 mei 2013 - Jasper, Canada

Hoi allemaal,

Er komen nu redelijk wat verhaaltjes achterelkaar, ik liep namelijk een beetje achter in verband met gebrek aan goede Wifi. Alle foto's van de hele reis zijn terug te vinden in de albums die hiervoor aangemaakt zijn.

Zaterdag 18 mei
Vandaag moesten we helaas afscheid nemen van granny, was best gezellig. Eerst nog wel lekker uitgebreid ontbeten met haar. Daarna zijn we vertrokken naar Jasper. Weer een ontzettend mooie route waarbij we bij diverse viewpoints gestopt zijn. Onderweg kwamen we de Rearguard Falls tegen, die mooi waren om te zien. In de middag kwamen we aan in Jasper, wat een heel leuk stadje blijkt te zijn. Wel gelijk een stuk drukker dan we gewend waren. Jasper is een stadje met een lange straat met leuke winkeltjes en restaurantjes. We hebben 's avonds heerlijk italiaans gegeten. Na het eten zagen we een grote groep mensen ergens bij staan en zijn we er ook heen gelopen. Bleek dat er een eland het stadje in was gelopen vanuit de bossen. Mooi beest om te zien van dichtbij.

Zondag 19 mei
Vandaag zijn we vroeg vertrokken omdat we graag met de Jasper Tramway naar de top van Whistlers Mountain wilden om daar te ontbijten. We kwamen gelukkig net iets eerder aan dan de bussen Aziaten, waardoor we vrij vlot naar boven konden. Hier hebben we ontbeten en vervolgens konden we nog een stukje de berg opklimmen. Dit was erg rotsachtig en tussen de rotsen zaten allemaal kleine eekhoorntjes, superschattig. Na een paar uur zijn we naar beneden gegaan. We zijn naar Maligne Lake gereden, een van de bekendste meren van Canada. In de zomer kan dit meer echt felblauw/groen zijn, maar op dit moment was het meer nog half bevroren. Wel jammer, maar nog steeds mooi om te zien zo tussen de bergen. Vervolgens zijn we naar Maligne Canyon gereden waar we relaxed hebben gewandeld in de mooie omgeving. Omdat het toch wel mooi zou zijn om dat felblauwe te zien hebben we nog diverse meren bekeken. Uiteindelijk bleek Lake Annette al ontdooid te zijn en doordat de zon er mooi opscheen zagen we het felblauwe ijswater. Heel gaaf! Inmiddels was het al avond geworden en hebben we nog even een hapje gegeten in het hotel. Jasper is een erg leuk stadje en we hadden hier best drie nachten kunnen blijven.

Liefs Wim en Roos