Wells Gray

16 mei 2013 - Clearwater, Canada

Hoi allemaal,

Hier dan eindelijk weer een nieuw reisverhaal. Omdat de Wifi verbinding erg slecht is hoop ik dat jullie een volledig verhaal te zien krijgen, zo niet, dan pas ik dit over een paar uur aan. :)

Donderdag 16 mei
Vandaag zijn we van Whistler naar Wells Gray (Clearwater) gereden. Dit was echt een ontzettend mooie route om te rijden. We zijn dan ook bij diverse viewpoints gestopt om even te genieten van het uitzicht. Op een gegeven moment zaten we rustig om ons heen te kijken vanuit de auto en zagen we in een keer een zwarte beer in de bosjes omhoogkruipen. Helaas maar heel kort, maar toch, onze berenteller staat op 2,5! ;) Eind van de middag kwamen we aan bij Hummingbird Bed & Breakfast, wat bij granny thuis in de kelder bleek te zijn. Wel mooi en granny is echt een superschattige oma. 's Avonds zijn Wim en ik nog ergens wezen eten en daarna niet veel meer gedaan.

Vrijdag 17 mei
Vanochtend hebben we samen met granny ontbeten. Ze had een heerlijk schaaltje fruit voor ons en heeft lekkere eieren voor ons gebakken. We zijn zo'n twee uur blijven hangen omdat ze zo gezellig bleef kletsen. Wel leuk! :) Na het ontbijt zijn Wim en ik vertrokken naar Wells Gray National Park. Het was echt superlekker weer. In Wells Gray National Park zijn verschillende watervallen te bewonderen. Als eerste zijn we naar de Spahat Falls gegaan, die wel mooi waren maar niet heel bijzonder. Vervolgens naar de Dawson Falls, die ook wel de kleine Niagara Falls worden genoemd omdat ze ook zo breed zijn. Deze vond ik persoonlijk heel gaaf. Halverwege het park hebben we de Mountain View Tower beklommen om van het uitzicht te genieten. De laatste falls die we bekeken hebben zijn de Helmcken Falls en ook meteen de meest bekende. Heel mooi ook! Vantevoren thuis had ik opgezocht dat ik ook heel graag Baileys Chute wilde bekijken, maar dit was een heel lang grindpad ernaartoe met de auto. Eerst even getwijfeld, maar toch maar gedaan. Halverwege kwamen we een tegenliggende RV tegen die heel enthousiast zat te gebaren. We rijden de bocht om en voor onze auto komt een bruine beer aangewandeld!!! (op dat moment dachten we een grizzly, waardoor we nog meer adrenaline hadden) Echt zo gaaf om zo'n beest van zo dichtbij te zien! We hebben een paar foto's gemaakt, maar je mag niet te lang bij zo'n beest blijven, dus daarna doorgereden naar Baileys Chute. Dit stelde niks voor helaas. Op de terugweg zaten we uit te rekenen of we de beer nog zouden kunnen zien met de snelheid die die liep. Net op het moment dat we dachten dat het niet meer kon, zagen we em opnieuw! Blijft leuk!! Nog een paar foto's genomen en weer doorgereden. Tegenliggers blij gemaakt met het nieuws dat ze zo een beer tegen zouden komen. Die gezichten zijn echt cool! ;) Eind van de middag kwamen we terug bij granny die we enthousiast het verhaal hebben verteld. 's Avonds weer ergens wezen eten en daarna lekker op de kamer gehangen. Super dag!

Liefs Wim en Roos

1. Gerdien:
    27 mei 2013
    Hey Wim en Roos!!

Super leuk om jullie verhalen te lezen!! Wat is het daar mooi zeg!! Wow!! Geniet nog even lekker!!!

X Gerdien