Powell River

13 mei 2013 - Powell River, Canada

Hoi allemaal,

Maandag 13 mei
Vandaag hadden we een korte reisdag van Campbell River naar Powell River. We zijn met de ferry weer van Vancouver Island afgegaan, naar het vaste land. Helaas liep dit niet helemaal lekker, aangezien ik al vanaf zaterdag last had van buikpijn. Ook moest ik zoals eigenlijk gewoonlijk veel plassen :), maar dit klopte niet. Toch maar even naar de dokter gegaan en ja hoor, fikse blaasontsteking. Antibiotica gekregen en het gaat prima nu. Toch weer een ziekenhuisbezoekje tijden onze reis helaas.. In Powell River verbleven we bij twee Nederlanders, John en Christy. Zij hebben een organisatie, Footprint Nature Explorations. Daar hebben we dan ook al vanuit Nederland twee activiteiten bij geboekt. Maandagmiddag zijn we met John wezen hiken. We hebben een nieuwe trail gevolgd, langs de kust. Veel uitleg over de natuur erbij gehad. Op een gegeven moment hoorden we een geluid in de bosjes en zagen we iets verderop nog net een zwarte beer in de bosjes verdwijnen! John pakte voor de zekerheid meteen een stok en we zijn wat harder gaan praten. Uiteindelijk naar de plek toegelopen en daar was nog een mooie pootafdruk te vinden. Onze berenteller staat dus nu op 1,5. :) 's Avonds hebben we lekker film gekeken en een pizza laten bezorgen in onze cabin.

Dinsdag 14 mei
Vandaag vroeg opgestaan en even snel een broodje gegeten in onze cabin. We zouden de hele dag gaan zee-kayakken. Eerst met de auto naar de plek gereden waar we met onze kayaks het water in gaan. Wim en ik gingen samen in een dubbele kayak.  We hebben ook nog geleerd te eskimoteren :P. Nee grapje, als je om zou vallen en je bleef onder je dekzeil in de kayak vastzitten, dan moest je dit onderwater rustig los maken. Mmm..dat heb ik dus wel voorkomen, want dat zou me toch niet lukken. Heenweg hadden we wind mee en hebben we heerlijk relaxed kunnen peddelen en van de omgeving kunnen genieten. Aangekomen bij Desolation Sounds hebben we een mooie picknickplek gezocht waar we op een gasbrander koffie en thee hebben gemaakt en heerlijke broodjes (gemaakt door Christy) hebben gegeten. Toen was het tijd voor de terugweg, tegen de wind in. Dit was echt niet normaal zwaar en er kwamen ook best hoge golven op je af. Op een gegeven moment zwom er ook een nieuwsgierig zeehondje naast de kayak, dit was wel echt leuk. Verder nog veel verschillende zeesterren gezien en opgepakt! :) Eind van de middag kwamen we terug en hebben we nog even in het zonnetje op de veranda gezeten. 's Avonds uit eten geweest en daarna een filmpje gekeken.

Liefs Wim en Roos

1. Valentina:
    19 mei 2013
    Ah balen van je blaasontsteking Roos. Gelukkig gaat het nu wat beter.
    Het klinkt allemaal iig heel erg gaaf.
    Lekker genieten nog!
    Liefs,
    Valentina
  2. Pa en Ma Ederveen:
    19 mei 2013
    Hallo Rosalinda en Wim,dat is naar Rosalinda dat je blaasontsteking hebt goed blijven drinken,maar jullie maken wat mee jongens erg leuk geniet van elk moment.gr pa en ma Ederveen