Dag 8 - Rovaniemi

21 februari 2011 - Rovaniemi, Finland

Hoi allemaal!

Dit keer een bericht vanuit Rovaniemi. We hebben afgelopen week in Salla gezeten, maar komende week zullen we in Rovaniemi verblijven. Dit zal een compleet andere soort vakantie worden dan afgelopen week, leuk voor de afwisseling!

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan en hebben we voor de laatste keer ontbeten in het hotel Revontuli. Daarna onze laatste spullen ingepakt, uitgecheckt en helaas... onze warme thermo-overal in moeten leveren. We missen em nu al! Na een autorit van twee uur kwamen we aan bij ons nieuwe bungalowpark, Ounasvaaran Pirtit. Bij aankomst werd ons meteen verteld dat onze bungalow werd "geupgrade" omdat we zoveel nachten zouden blijven. Dus we verwachtten wel wat. Helaas viel het iets tegen in vergelijking met Salla, maar daar zijn we ook wel ontzettend verwend. Dit huisje is iets compacter en minder luxe, maar daar kunnen we wel aan wennen hoor! :) Ik kan alleen wat minder goed mijn spullen overal neergooien :P

's Middags zijn we naar de receptie gelopen waar we alle folders hebben gepakt die er maar te krijgen waren en zijn we bij een vuurtje gaan zitten met een hot choco om de weekplanning te maken. We hebben in Rovaniemi namelijk nog geen vast programma, op twee dagen na. We hebben inmiddels een ontzettend leuke weekplanning gemaakt, hier zullen jullie dus alles over lezen.

Eind van de middag zijn we naar het centrum van Rovaniemi gereden. Dit was echt best wel groot met allemaal bekende winkels/ketens zoals H&M, Vero Moda, Subway etc. Helaas waren we er niet echt op gekleed om flink te shoppen met al onze lagen kleding aan :P We zijn op zoek gegaan naar een leuk restaurantje en beland bij ZoomUp. Ontzettend mooi restaurant (zou het zo over willen nemen) maar het eten bleek echt niet te vreten! Dat was dan wel weer jammer!

Nadat we uitgegeten waren zijn we naar de bioscoop gegaan in Rovaniemi. Er waren maar twee zalen, maar er draaide wel een hele leuke film: No strings attached. Het was echt een hele kleine bioscoop, het was echt net alsof je thuis een filmpje aan het kijken was, maar wel heel erg gezellig. De film is echt een aanrader voor iedereen die van romantische komedies houdt! :) En dat kon natuurlijk ook niet ontbreken op onze huwelijksreis.. :P

Liefs Wim en Roos

1. tante Minke:
    22 februari 2011
    Heel veel plezier in Rovaniemi. Ik zie nu alweer uit naar jullie volgend bericht.

Groetjes tante Minke
  2. Arne:
    Beste Wim en Roos,

Even een tip van Arne: vergeet het Arktikum museum niet. Moet je echt even heen gaan. Echt leuk om te zien hoe de mensen de laatste 10.000 jaar hebben geleefd. Verder zit er zo'n 10 km voorbij de Kerstman een waterversnelling met een brug over de rivier. Vaak kan je hier prachtige foto's maken. De naam weet ik niet precies meer maar het eindigt .....kongäs. Je kan er op 2 verschillende plekken naartoe rijden. Misschien zie ik jullie zondag nog wel even op het vliegveld want ik kom zondag aan om een groep te begeleiden. Ik heb een witte fleece jas van Voigt Travel aan.... In ieder geval, geniet van jullie week in Rovaniemi/Kemi.

Groeten, Arne (Voigt Travel)
  3. Papa en mama Visser:
    23 februari 2011
    Weer een mooi verhaal en foto's. Geniet van de omgeving en van de iets minder koude omstandigheden. Doe Sante Claus de groeten van mij :)
  4. Arne:
    23 februari 2011
    Nog even terugkomend op mijn vorige berichtje: ik ben er inmiddels achter hoe het heet: Vikaköngäs recreational area of Vikakoski. Als je er voorbij mocht rijden dan krijg je de afslag naar Kemijärvi (Salla) jullie wel bekend.... Die brug is een soort hangbrug waar vanaf je de mooie foto's kan maken.

Groeten,
    Arne (Voigt Travel)
  5. Johan:
    23 februari 2011
    Jaja vette shit hoor!! Jammer dat je die activiteiten niet kunt doen met een comfortabele 25 graden en een licht briesje... ;-)

Geniet ervan en we lezen het wel weer!

Gr,
    J&O