Dag 12 - Santa Village

25 februari 2011 - Rovaniemi, Finland

Hoi allemaal!

Vandaag hadden we weer een leuke activiteit op het programma staan, namelijk Arctic Golf. Dit is golfen op een ijsvlakte, ook een keer leuk om te doen. 's Ochtends weer lekker uitgebreid ontbeten en op zoek gegaan naar de golfbaan. Na een paar keer naar verschillende plekken te zijn toegestuurd, kwamen we eindelijk aan bij de juiste golfbaan. Daar kwamen we meteen een groepje mannen met golftassen en spullen tegen. We vroegen waar we de spullen konden huren voor het golfen, maar dit bleek een paar dagen van tevoren te moeten worden aangegeven. Wat ontzettend jammer is is dat we dit van tevoren bij de receptie van ons bungalowpark hebben gevraagd en hier werd niks over gezegd. Helaas is het voor ons niet meer te regelen om te golfen, aangezien we al bijna weer vertrekken..

Omdat we toch niet niks wilden doen zijn we doorgereden naar Santa Claus Village om de echte Kerstman te ontmoeten!! :D We zijn meteen naar het huis van de Kerstman gelopen, waar we via een soort pretpark wachtrij geheel in Kerstthema moesten wachten totdat we de Kerstman konden ontmoeten. Bij de Kerstman was het heel gezellig, hij bleek Nederland hartstikke goed te kennen. Wat ook logisch is natuurlijk, aangezien hij daar elk jaar cadeaus moet brengen :P Hij dacht me daar wel eens gezien te hebben zei hij. :P We hebben nog even gezellig met de Kerstman gekletst en over onze bruiloft verteld. Daarna nog gezellig met hem op de foto, waarvan het resultaat bij de foto's staat. Zelf hebben we ook nog een filmpje van ons gesprek met de Kerstman.

Daarna zijn we nog even door Santa Village gelopen, wat voornamelijk bestaat uit souvenirwinkeltjes en souvenirwinkeltjes... Ja.. alleen maar souvenirwinkeltjes dus! We zijn door elk winkeltje heen gelopen, maar overal bieden ze hetzelfde aan... Buiten hebben we ons nog even vermaakt op een ijsglijbaan, we moeten toch wat hè :P Vervolgens weer teruggereden naar ons huisje.

Nadat we ons hadden opgefrist in het huisje waren we klaar om uit eten te gaan bij het restaurant wat bij het park hoort. We hebben hier redelijk lekker gegeten, maar de prijs/kwaliteit verhouding klopt hier niet echt. Na het eten weer naar ons huisje gegaan waar we lekker hebben gerelaxed voordat we naar bed gingen.

Liefs Wim en Roos

P.S. Check ook onze nieuwe video's :)