Ucluelet

8 mei 2013 - Ucluelet, Canada

Hoi allemaal,

Bij deze alweer een nieuw reisverhaal, dit keer van onze drie dagen in Ucluelet waar we ontzettend veel gezien en gedaan hebben.

Woensdag 8 mei
Vandaag zijn we van Victoria naar Ucluelet gereden. Omdat we het zonde vinden om alleen de hele dag te rijden zijn we onderweg vaak gestopt om dingen te bekijken of even een stadje ingereden. Als eerste zijn we het kleine stadje Chemainus ingereden waar in het hele stadje allemaal muurschilderingen te bekijken zijn. Echt mooi gemaakt! Vervolgens doorgereden naar Qualicum Beach waar we heerlijk op het strand hebben gepicknicked. Zoals jullie al eerder aangaven in de reacties lijkt het niet alleen heel rustig op de foto's, maar het is overal ook heel rustig. We hebben de omgeving vaak voor ons zelf. Na de picknick doorgereden naar Little Qualicum Falls, ook zeker de moeite waard. Tot slot nog naar Cathedral Grove geweest, waar enorm grote bomen staan van soms wel meer dan 800 jaar oud. 's Avonds in Ucluelet gegeten bij Matterson's House, een schattig "huiskamer" restaurantje.

Donderdag 9 mei
's Ochtends op tijd opgestaan om in Ucluelet te ontbijten. Daarna hebben we het eerste gedeelte van de Wild Pacific Trail gewandeld. Het begin was afgesloten omdat er een boom overheen gevallen was, maar daar zijn we maar overheen geklommen! :) Omdat we vaak even relaxed blijven hangen waren we net op tijd terug voor onze Whale Watching tour. We zijn met een zodiac-bootje het water op gegaan om wild te spotten en dan in ieder geval walvissen. We hebben eagles, sealions en.. grey whales gezien! Heel gaaf!! Ook plotseling vlak bij de boot. Helaas nog geen orca's, maar wie weet..Na de tour even snel avond eten gegeten en daarna weer een stuk van de Wild Pacific Trail gelopen, de Light House Loop. Erg mooi om de zonsondergang te bekijken.

Vrijdag 10 mei
Deze ochtend bleek vooral dat het toeristenseizoen nog niet op gang is gekomen hier. Wij zijn weer vroeg opgestaan om te gaan wandelen, maar we hadden voor dit gebied een pas nodig. Bleek dat het visitor centre pas om 10:00 uur open ging en al het andere wat we wilden doen ook. Dus nog even kunnen relaxen. Als eerste zijn we uiteindelijk naar het Aquarium gegaan, daar hebben ze beesten die ze hier in het water vangen voor het seizoen en daarna weer vrijlaten. Er zat echt een mega octopus bij!! Na het aquarium hebben we weer een stuk gewandeld waarbij we uitkwamen op twee mooie stranden, Half Moon Bay en Florencia Bay. Vervolgens zijn we doorgereden naar Tofino, een kustplaatsje dichtbij, ook een heel leuk stadje. Nadat we daar gegeten hebben we weer een stuk gewandeld naar Long Beach. Tot slot hebben we de Rainforest Trail gelopen, lekker wandeldagje zo dus. In Ucluelet even gauw wat gegeten en daarna naar Wickaninnish Beach gereden, wat mij betreft de mooiste plek tot nu toe. Weer van de zonsondergang genoten. Top vakantie tot nu toe!

Liefs Wim en Roos

P.S. Check het mapje foto's voor alle foto's van Ucluelet, want niet alles komt onder dit verhaal te staan! Dit ivm de data die toegevoegd moeten worden.

1. Karin:
    12 mei 2013
    Hoi Roos en Wim,

Wat een mooie foto's weer. Ook heb ken ik alle plaatsen niet die jullie aan doen maar Canada maakt mij nu wel nieuwsgierig. Jullie verhalen zijn nog wel wat flauwtjes. Er gebeurt niet zoveel spannends. Het loopt allemaal te soepeltjes. Dat jullie navigatie het niet helemaal top werkt is niet spannend genoeg voor ons thuisblijvers. Er moet toch wel wat tegen zitten of zo!!! grapje hoor. Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Hoe warm is het daar? want de ene keer zie ik jullie in t shirt en de andere keer met dikke jas aan en muts op.
    Even nog een nieuwtje uit Harderwijk. Vannacht zijn we door de politie ons bed uitgebeld want de boerderij bij ons aan de overkant stond in de fik en is totaal afgebrand. Nou tot mails maar weer. Morgen maar weer eens kijken hoe het bij SHL is en dan nog 4 dagen werken en dan mogen wij ook op vakantie.
    Groet, Karin en Marcel
  2. Henk-jan:
    13 mei 2013
    Hey rois en wim,

Echt gaaf om te lezen wat jullie meemaken. Hopelijk komen die orcas nog :)

Gr henk-jan
  3. Marieke & godert:
    14 mei 2013
    Hè Wim en roos!
    Lekker aan t rondtrekken lees ik! Klinkt allemaal heerlijk! Leuk om bekende plekken te zien en te horen, maar ook onbekende plekken! Nog geen beren gezien?

Heel veel plezier verder en we zien uit naar jullie verdere verhalen!

Groetjes Godert en Marieke
  4. Rosalinda:
    15 mei 2013
    Haha Karin, je hebt helemaal gelijk! ;) Vond het zelf ook al, maar het was ook wel ff fijn dat alles zo soepel ging. Helaas inmiddels ons eerste ziekenhuis bezoekje gehad gisteren, vertel ik nog wel over, niks heel ernstigs gelukkig. Van dat huis in Harderwijk hoorde ik al ja, maar nu weet ik pas om welke boerderij het gaat! Heftig hoor! Geniet in ieder geval van jullie vakantie, ga je ook een blog bijhouden? ;) Groetjes Roos en Wim
    PS inmiddels onze eerste beren gezien whaaa!!
  5. Papa en mama Visser:
    15 mei 2013
    Hoi, weer een leuk verhaal. Mooie natuur en mooie omgeving. Jammer van het ziekenhuis bezoek. Gaat het nu al weer wat beter. Zijn de orca's al langs geweest en wij missen nog een foto waar wim opstaat die een beer omarmd. Veel plezier en tot het volgende verhaal groetjes